(Inter)nationale media aandacht voor Zutphen: 'Zo bijzonder kan een provinciestad zijn'

18-10-2017 Nieuws Redactie

ZUTPHEN – “Zutphen, a town where it is tempting to do very little other than amble and soak up your surroundings” en “it is charm personified, its pretty winding streets lined with quirky shops, speciality stores, cosy bars and welcoming restaurants.”

Zo wordt Zutphen beschreven door Travelmag, een internationaal reismagazine, in een artikel begin oktober.

Het is een van verschillende artikelen waarin Zutphen (inter)nationaal in de picture werd gezet deze maand.

“Journalisten vinden steeds vaker de weg naar Zutphen. Zutphen Promotie faciliteerde dit jaar circa 15 persreizen, waarbij we journalisten de unieke plekken van de stad laten zien.” Zo laat Stichting Zutphen Promotie weten.

Ook de Linda, NSMBL (Ensemble magazine, lifestyle), NRC (in de columns van Arnon Grunberg) en VAB Magazine (Belgisch reismagazine) besteedden aandacht aan het kleine stadje langs de IJssel.

“Zutphen mag dan wel bescheiden van omvang zijn, dat laat het niet aan zijn hart komen. Koppig vaart deze stad in de Achterhoek haar eigenzinnige, behoorlijk alternatieve koers. Een toertje doorheen de kasseistraatjes leert dat Zutphen volop inzet op de lokale, biologische economie.” Aldus VAB, “Zo bijzonder kan een provinciestad zijn.”

Blij
Stichting Zutphen Promotie is blij met de extra aandacht. Ook dankzij de evenementen zien zij een stijgende lijn.
“We kijken terug op een prachtig zomerseizoen met geslaagde evenementen waaronder het Cellofestival, World Press Photo, Chocoladefestival en de Nationale Bokbierdag. We zien een stijgende lijn in de bezoekersaantallen en doen er alles aan om deze lijn voort te zetten. Het streven is om zoveel mogelijk binnenstadsondernemers van deze groei te laten profiteren, waarbij we ons richten op zowel toeristen als eigen inwoners.”

Reacties