McDonald’s restaurant Zutphen organiseert voorleesmiddag

23-01-2019 Nieuws Redactie

ZUTPHEN – McDonald’s maakt lezen leuk. Vanaf 23 januari kunnen gasten kiezen tussen een leesboekje of een speeltje bij een Happy Meal. Zo wil McDonald’s lezen stimuleren bij kinderen en ouders. Om dit extra onder de aandacht te brengen organiseert McDonald’s restaurant Zutphen op 30 januari om 15.00 een voorleesmiddag. Tijdens dit voorleesmoment lezen Crewleden voor uit de speciaal voor McDonald’s geschreven leesboekjes van de schrijfster Cressida Cowell, bekend van ‘Hoe tem je een draak’. Alle kinderen en ouders zijn welkom om deel te nemen en naar de verhalen te komen luisteren.

Voorlezen op de kaart

Als familierestaurant ontvangt McDonald’s wekelijks bijna 3,2 miljoen gasten, waaronder veel families met kinderen. Met de keuze uit leesboekjes bij het Happy Meal, zet McDonald’s lezen en voorlezen op de kaart. Franchisenemer Henk Koning is enthousiast over het leesboekje bij het Happy Meal: “Ik ben blij dat wij kunnen bijdragen aan het stimuleren van lezen onder kinderen en ouders. Ik ben ervan overtuigd dat we met deze reeks van maar liefst 12 boekjes lezen leuk kunnen maken. Samen met mijn team nodig ik iedereen van harte uit om te komen luisteren naar de verhalen, op de voorleesmiddag op 30 januari om 15.00.”

Hoe tem je een draak

In totaal worden er 12 verschillende boekjes uitgebracht. Deze zijn speciaal voor McDonald’s geschreven door kinderboekenschrijfster Cressida Cowell, bekend van de boekenserie ‘Hoe tem je een draak’. De nieuwe boekenreeks gaat over twee tweelingen, die samen met hun ouders op ontdekkingsreis gaan door de tijd. Wanneer ze terechtkomen in de tijd van dinosauriërs beleven ze allerlei avonturen. Deze boekjes zijn voortaan vast bij een Happy Meal te krijgen, als alternatief voor het speeltje. Iedere maand worden twee nieuwe boekjes uit de serie beschikbaar.

Over McDonald’s Nederland  

Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 20.000 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 247 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij