Stichting Zutphen Promotie trekt citymarketeer aan

04-05-2016 Nieuws Redactie

ZUTPHEN – Glenn Janssen gaat aan de slag bij Stichting Zutphen Promotie. De stichting die zich bezighoudt om Zutphen aantrekkelijk te maken voor toeristen.
Zijn taak wordt om het marketingplan voor meerdere jaren verder uit te werken en concrete marketingactiviteiten te ondersteunen in initiëren.

“Ik heb er zin in en zie tal van mogelijkheden. Zutphen is een prachtige stad waar veel te doen is. Veel meer mensen zouden dit moeten gaan ervaren."

Janssen studeerde commerciële economie in Tilburg en Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Hij was onder andere citymarketeer in Weesp en bij Amsterdam Marketing. Nu werkt hij als adviseur bij Dietz Communicatie, een bureau gespecialiseerd op het gebied van citymarketing.

“Als ik naar Zutphen kijk, dan zie ik een stad die zijn zaakjes op veel fronten goed op orde heeft: een prachtige binnenstad, mooie evenementen, interessante nieuwbouwprojecten en veel positieve energie bij de verschillende mensen en organisaties. Ik zie het als mijn taak als citymarketeer om al die verschillende partijen en initiatieven met elkaar te verbinden en er voor te zorgden dat we ons met één stem naar buiten kunnen promoten. Om dat voor elkaar te krijgen wil ik de stad beter leren kennen. Ik nodig iedereen van harte uit om langs te komen (Houtmarkt 75) om kennis te maken en om met leuke ideeën te komen.”

De ambitie van Stichting Zutphen Promotie is onder andere om per jaar 5 procent meer toeristen naar Zutphen te trekken. Daarnaast wil het ook bedrijven (en daarmee werk) naar Zutphen halen.



Gerelateerd